dimarts, 14 d’abril del 2009

De dormilegues

Ahir al vespre, de camí cap al llit, mig endormiscat (no, totalment) vaig pensar en una entrada per escriure al bloc avui al matí. M’ha passat ja un munt de cops i sempre penso, per mandra, que ja em vindrà, que me’n recordaré. Però no, se n’ha anat del cap, igual que tantes altres coses i ara, assegut davant la pantalla, quan encara em pesen més les parpelles, ni tan sols crec que pugui caure l’idea de nou. I mira que el moment precís de tenir-la està fresc al cap (fresc dins la densitat i lentitud de processament que estic tenint ara), venia d’estudiar alguns fulls del curs d’ESF i... No, se n’ha anat definitivament.
Ahir va ser dur, una tronada de Granada amb cotxe. Llevant-nos a les 5 del matí i fent, gairebé d’una tirada, tot el retorn. Per bé que anàvem tornant-nos el conductor, no vaig poder aclucar els ulls i ara el cos m’està passant factura. Les ganes d’estirar-me de nou al llit i permetre que els llençols m’absorbeixin i m’endinsin dins el pou dels somnis de nou, són a cada minut més fortes. El saber que no tinc obligacions immediates, en el dia d’avui, ajuden a l’avançament implacable de la idea de prorrogar el descans una estona més. I és que el poder dormir després de llevar-se i esmorzar, és dels plaers més extrems, no sé si ja ho havia dit, dels plaers més extrems. No estic parlant dels 5 minuts més que demana el cos a crits quan sona per primera vegada el despertador, no. Estic parlant de llevar-te moribund, esmorzar narcolèptic, i tornar, arrossegant-te al catre. És aleshores quan el són cavalca ferotge cap a tu i s’ho enduu tot, també les idees que hagis pogut tenir durant aquest espai de temps d’obscur desvetllament.
Les idees, quan t’adorms, es transformen, es deformen. Passen de tenir sentit a no tenir-ne, vist des d’un punt de vista racional, però a mantenir la integritat en el paral•lel món dels somnis. Perquè no és estrany trobar-te gent sense cara, lleons a la ciutat, volar per escapar de qualsevol esdeveniment. Per poc que sigui, mentre no et llevis, tot pot seguir tenint una coherència. Per això ens costa tant explicar-los al matí, perquè la impossibilitat de comprendre, despert, les incongruències del son, fan que vagis perdent, a una velocitat de vertigen, els detalls que permetrien, ja no dic raonar, però si mantenir íntegre el seu argument, per utòpic que sigui. Com més els intentem comprendre i recordar, més fugen de nosaltres