dijous, 25 de juny del 2009

La habitació de Fermat

No sé si el director va decidir jugar també amb el nom de fermat com a símbol, no només de matemàtic, sinó també de la paraula en si, tancat. No n’estic segur, i potser fins i tot m’erri de bon tros. Però el fet és que ahir van fer la pel•lícula per televisió i encara no l’havia vista.
Em va semblar prou interessant, tot i que tractant-se d’una pel•lícula de saberuts matemàtics els enigmes eren, la majoria, de pati d’escola on més que les matemàtiques s’hi ha d’aplicar la lògica. Però és igual, això també ho deixaríem per un altre moment. Allò que m’intrigava era perquè havia posat quatre premses per tancar les parets de l’habitació quan amb dues n’hi havia prou i de sobres? No només això, intenteu comprimir els costats d’una caixa alhora! És molt però que molt complicat! Hi ha d’haver un sistema de guies molt bo i costós! I, val que no es mostra molt a la pel•lícula, però no em va semblar veure-les. Aquest concepte crec que és més complicat del que sembla i, reconeixent que m’haig d’informar del tema, no sé si estava contemplat (segurament si i fins i tot obviat) per part del director.

En general la gent està més per la trama que per detalls com aquest...I ben fet que fan!