diumenge, 27 de maig del 2012

Nit de tempesta I


No fou una nit fosca de tempesta, però ho hauria d'haver estat.

Havia arribat uns quaranta minuts més tard de l'hora convinguda. Ja gairebé estava a punt de deixar-me vèncer pel desànim (no hagués estat pas la primera vegada...) i marxar capcot cap a casa quan la vaig veure girar per la cantonada. Estava resplendent, radiant. Duia una camisa blanca, potser una talla massa petita a jutjar per com tibaven els botons a l'alçada dels pits menuts, que feia joc amb aquelles dents perfectament alineades, una faldilla lleugera fins a mitja cama que dansava alegre al ritme dels passos no gens apressats i unes sabates sense cordons que mai he sabut com es calcen. En veure'm assegut al banc amb la mà plena de pedretes que m'entretenia a tirar, sense massa èxit, contra el fanal d'uns metres més enllà, va obrir els immensos ulls turquesa i va somriure'm. Jo, evidentment, no vaig esborrar la cara de badoc fins al cap d'uns minuts. Vaig deixar caure les pedretes de pressa, sense adonar-me que me les fotia damunt les sabates que tot just estrenava, i vaig fregar-me les mans als pantalons de lli blanc, quedant-me lleugerament amarronats a l'alçada de les butxaques. Se'n va adonar, però tampoc va semblar que li'n donés massa importància.
Vem passar la tarda tontejant com a bons adolescents. Primer vem caminar una mica sense rumb, així per passar l'estona, mentre m'explicava l'excusa que havia donat a casa per poder sortir i no estar fent els deures. Recollint tot el valor mal-contingut, vaig atrevir-me a roçar-li el braç un parell d'ocasions, aprofitant moments de complicitat. Jo tenia els pèls tots eriçats.
Li vaig comentar, així de passada tot i tenir-ho estudiat des de la nit anterior, que no massa lluny hi havia una gelateria molt bona que coneixia (ella també, és clar, el poble no és tan gran) i vaig convidar-la a fer-ne un. Jo el vaig triar de cítrics i fruits exòtics, ella en prengué un de xocolata amb avellanes i iogurt.
El destí va voler presentar una situació immillorable, d'aquelles que succeeixen potser tres vegades a la vida i cal saber-les esprémer: Una moto sortí d'un garatge de sobte, ella s'espanta i, saltant mig de costat, va topar amb mi. El meu gelat va esclafar-se sobre la fins aleshores impol·luta camisa blanca. Vaig notar perfectament com es desfeia la bola de vistós color morat i s'amollava a l'incipient pit esquerre. Per uns segons, vaig desitjar ser aquell gelat. La meva reacció va ser lenta, com era d'esperar, i quan vaig aconseguir articular la disculpa, ella ja s'estava eixugant amb el tovalló de paper. Vaig desitjar ser aquell tovalló que anava acariciant el petit turonet i amaranempapant-se del suc de gelat fos. Encara estava jo mig divagant entre les perspectives de ser paper o gelat quan em va preguntar si vivia a la vora.
-Si, un parell de carrers més enllà- vaig quequejar allargant el cap en direcció a ca la mare.
-Val, suposo que podré agafar-te alguna samarreta per canviar-me aquesta camisa bruta oi?
No m'ho podia creure. Guiat pels moviments més automàtics vaig fer assentir amb el cap excessives vegades.
- Apa doncs, anem-hi.- I va enfilar per on li havia indicat. Jo em dedicava a seguir-la, la ment totalment en blanc, incapaç de computar aquella informació mentre ella m'explicava que a casa no volia tornar-hi tan d'hora, que si no ja no la deixarien marxar altra cop.
La mare no hi era, havia marxat fora el cap de setmana després de fer-me prometre que no faria festes al vespre i ma germana havia anat a dormir a casa una amiga. Li ho vaig comentar, encara no sé perquè, i va riure trapella. Li vaig donar un parell o tres de samarretes de ma germana, vaig creure que li anirien més bé i agafant-me-les va encaminar-se cap al lavabo. No es va molestar a ajustar la porta i vaig entreveure-li l'esquena quan es va treure la roba: No duia sostenidors i la visió d'aquella pell tersa i morena gairebé em fa caure de cul.
Encara no m'havia mogut ni un centímetre quan va sortir, ja canviada. Li quedava fabulosa la samarreta lila d'escot molt obert de ma germana.
- No tindràs una bossa per guardar això?- Preguntà ensenyant-me el manyoc de la camisa.
Després d'aconseguir-li'n una va proposar de mirar una pel·lícula al sofà i li vaig dir que remenés. Va triar-ne una del Tom Cruisse, d'acció (jo vaig maleir la meva poca vista per no haver llogat res amb un caire més romàntic, el Quadern de Noah hagués estat tot un encert) i ens vam estirar al sofà.
Tot i haver-la vista una bona mà de vegades, anava perdent el fil cada cop que notava un moviment del sofà. Inquiet, m'aixecava a fer crispetes al microones (encara que no ens haguéssim acabat les que havia fet anteriorment) i aprofitava per agafar aire a la cuina, nerviós. En algun moment àlgid, de tensió, va estrènye'm la mà. El contacte fi dels seus dits em provocava un nosequè que em deixava rígid com un pal. Aleshores oblidava de què anava la pel·lícula i trigava ben bé deu minuts a recuperar l'atenció, la respiració i el ritme cardíac.
Quan va acabar el film, ja era fosc, i vaig oferir-li una cervesa que va acceptar ràpidament. Però aleshores va sonar el seu telèfon mòbil. Eren els pares que la cridaven per sopar. Des de la cuina vaig sentir com intentava convèncer-los per quedar-se a casa l'amiga (jo, vaig deduir) però no va sortir-se'n. Jo estava repenjat a la porta, mirant-la discutir amb l'aparell, veient com se li obrien i tancaven les narius cada cop més de pressa i com anava alçant la veu.
- Val, joder!- va cridar penjant i tirant el telèfon al sofà. Estava preciosa enfadada. Els cabells, abans llisos, s'havien estarrufat una mica (per haver estat dues hores escarxofada al sofà i per haver-se'ls tocat massa quan discutia amb els pares) i als ulls s'hi percebia una brillantor desconeguda.
Em va agafar les mans, em va donar un petó a la galta i va marxar tot disculpant-se. Havia passat una molt bona tarda, va dir-me.
Jo em vaig quedar amb les dues cerveses a les mans, un pessigolleig a les galtes i pensant que si hagués plogut potser si que s'hagués quedat... Vaig desitjar que llamps i trons ens visitessin a l'instant, però el cel estava clar, fins i tot podia veure'n les estrelles.
No fou una nit fosca de tempesta, però ho hauria d'haver estat.