dilluns, 4 de juny del 2012

Fum, núvols, somnis i futurs incerts


Ja hi tornem a ser amb les fumerades! Somnis plens de massa vegades res. Ganes creixents de poder dir aquell adéu tant de temps postergat, de sentir-me recompensat.
Evidentment, estic nerviós. Ara que he arribat a casa me n'adono més. Durant el dia, mentre estava ocupat, no n'era pas massa conscient. O potser si.
Normalment no em sona gairebé mai el telèfon, però avui, ho ha fet en 4 ocasions.
A les 10h he notat la vibració a la butxaca i el so característic de l'espantosa melodia. M'he alçat mentre amb mans tremoloses (i traïdores) intentava treure el telèfon dels pantalons. Una primera ullada a la pantalla: Un número desconegut. He notat el cor bategant fort dins l'aorta i els patacs m'oprimien el cap. Era l'Ajuntament de Sant Just per respondre'm quelcom que avui no m'importava gens. Al migdia, dinant, ha tornat a cantar. Altre cop el neguit.
-No pateixis, seràs la primera en saber-ho, però encara no en sé res. – He dit només despenjar el telèfon. Segurament està nerviosa com jo.
A les cinc i deu minuts, baixant per l'ascensor de la feina, altra vegada. Ara si que podia ser-ho, per parlar tranquils... La mare, si, havia quedat amb ella. 
-Ara arribo mumare, estic tot just sortint.
I a quarts de set s'ha repetit per quarta vegada.
Fins i tot el senyal d'un missatge m'ha posat en alerta. Era l'Eugènia: Estic al casal del Guinardó davant del cartell de la teva xerrada: Aiguaesvida. Sento orgull de tieta.
I jo de tots vosaltres però avui... Avui no serà, penso ja. Tot i així, la boira no desapareix del pit i el pes segueix a les espatlles. I en comptes d'avançar amb altres feines pendents intento alleujar-me aquí.
Potser demà.