diumenge, 24 de juny del 2012

El meu diari del Pare


El Lluc explicava avui, a l'hora de dinar, una de les seves darreres aventures. Ha tornat pletòric parlant meravelles de la via ferrada i de com de satisfet estava d'haver-la fet amb el casc vell que li havia deixat de quan feia espeleologia.
-Quan jo era com tu – he començat... Volia continuar amb : i estava enmig d'una gruta, quan s'acabava l'aigua del carburer l'havia d'omplir amb el propi pixat. Però m'he vist obligat a callar pel cor de rialles i uns ulls inquisidors.
- Trenta anys fot que tu eres com jo i vint en duus dient-me aquesta frase! - Has afegit. A la taula han tornat els riures, també els meus.
I tens tota la raó, però igualment la tinc jo.
Jo també vaig jugar a handbol quan era com tu i acabava els partits baldat amb cops i massegades.
Jo també vaig fer bàsquet i em vaig torçar els dits.
Jo també, quan era com tu, sortia amb els amics i a voltes bevia potser més del compte.
Jo també, quan encara no anava a la universitat, flirtejava i somiava amb les nenes del poble.
Jo també vaig acabar estudiant la carrera d'Enginyeria Industrial, al mateix edifici, i, com tu, vaig suspendre'n més d'una.
Jo també volia escapar-me una llarga temporada com vas fer amb la Laia per Sudamèrica. Però em vaig deixar enganyar per les falses promeses d'una gran empresa. En certa manera t'envejo per no haver fet com jo.
Jo també escric, potser no quan era com tu, però poc hi falta. I deixa'm afegir que potser és per això que tu també ho fas.
Lluc, els pots s'assemblen a les olles, diuen.
A voltes un pensament fugaç m'atravessa la ment: I si ens canviessim el lloc? I si tu fossis jo? Podria tornar a fer tot allò que ja he fet i allò que no em vaig atrevir a fer. Però no, jo ja he viscut el quan era com tu i encara et falten una bona trentena d'anys, gairebé el doble dels que tens, perquè, quan siguis com jo, m'expliquis les coses de quan era com tu: La por de perdre la feina voltant la seixantena, la il·lusió del jovent que s'alça, el sentir que no pots córrer i fer el cabra com abans, que ja et guanya el fill fent un pols...
Situacions, moltes d'elles, que jo ja hauré viscut i que no em podré estar de dir-te:

- Quan jo era com tu...