dimecres, 26 de febrer del 2014

El G20 i l'evidència de la feina per fer

Com tants altres dies, al sortir del centre tècnic, prenc un dels diaris que hi ha  apilats a les portes a tal efecte. No sé de qui surt la iniciativa i si m’acaba d’agradar del tot. Per una banda em sembla una bona manera que la informació circuli i que la gent tingui facilitat per aconseguir-la. Per l’altra, no pots triar, ni l’idioma ni la font, tendència o línia editorial.
En tot cas, gairebé sempre l’agafo però gairebé mai me’l miro amb deteniment. De fet, moltes vegades el plego directament i el deso a la bossa de mà. Massa sovint m’interessa més el llibre que duc entre mans que un diari pro-govern a qui li han finançat la traducció automàtica al català. També em passa que, al desplegar-lo encabit entre els seients, se’m fa massa gran. En tot cas, dilluns no va ser el cas.
A l’estar a primera fila, vaig entretenir-me fullejant-lo sense massa atenció fins que vaig topar amb un titular que no era massa engrescador i que  ni tan sols recordo, deia quelcom del G20 i una reunió que havien tingut a Sidney, però que va activar alguna mena de connexió interna fent que em deturés i n’observés la imatge que l’acompanyava.
En condicions normals (és a dir, si jo no fos jo) aquella imatge hagués passat absolutament inadvertida, com una més en el contingut que posteriorment s’utilitzarà per netejar els vidres, no hi ha res millor que el paper de diari per fer-ho. Però vaig entretenir-me a buscar les personalitats que integraven el G20 i res em va sorprendre. Cosa que va fer que m’enutgés en constatar altra vegada allò que ja sabia. Que en termes de gènere encara hi ha molta feina a fer, només 4 o 5 dones que es poden contar per les cames sense pantalons que contrasten entre la foscor dels insuls vestits masculins.
Que els qui ens governen no són precisament progressistes, pantalons de pinces, americana i, sobretot, corbata.
I finalment, que la injustícia és imperant en el món autoanomenat desenvolupat, primer, o ric. Costa molt trobar-ne algun que no sigui d’un blanc escandalós.
Amb la ràbia corrent per les venes, vaig arribar a casa i, volant, vaig penjar la fotografia al facebook amb un comentari similar a l’exposat aquí, i amb una final que repetiré.


Si aquests són el motor del desenvolupament no vull saber cap on ens empenyen.