dilluns, 19 de novembre del 2012

La trucada de mitja tarda



Al final he begut un quinto. Em sento alcohòlic, o m’assetja la por d’acabar-ho sent, quan ho faig sense cap motiu social que el justifiqui (si es pot justificar o si ni tan sols cal fer-ho). En tot cas, estava dubtant de si fer-ne un o, contràriament, agafar una til·la o potser  un mate, que excita. Totes les opcions em semblaven correctes.
Estava davant la porta, a punt de trucar el timbre per entrar a la reunió d’Aiguaesvida, quan he trucat a la Margarita, qui duu les gestions per la beca. Després de la trucada, he deixat el timbre allà, esperant el meu dit i he agafat la bicicleta. No recordo el camí, ni tampoc com m’ho feia per veure els semàfors en vermell de tan capficat que estava.
Ja he anunciat que plego, fa ja un parell o més de setmanes. Ho va sabent tothom ja a la feina. I tot i no ser 100% segur, sempre deia que, o queia un llamp damunt el meu cap o això estava fet.
Recoi de tempestes.
He escrit al facebook (com a absurd substitut d’un crit des del terrat de casa, que m’hauria fet tant de bé, o jugar un partit d’handbol i desprendre adrenalina): Perquè els núvols s'entesten en recordar-me que només són aigua suspesa per molt nítids, amb formes suggerents, i robusts que semblin? Perquè m'espanten i amenacen amb pluges que els desfaran i deixaran tot el terra moll, xop, fangós?”
I em veig sense feina, sense atur, sense ... M’enrabio, i penso, potser tampoc cal. Però no puc evitar-ho. I tot passa massa veloç pel cap. I apareix la oportunitat de tenir aquell temps que sempre he cregut que faria falta per, si calgués, arreglar quatre dels escrits que he fet (o fer-ne d’altres millors). I l’esborro: no és encara el moment. O si. I em veig muntant l’empresa d’aprofitament de mobles de fira. I m’ho trec del cap. Oportunitats sortint dels sotracs.
Demà, m’ha dit, ara ja és tard, però demà en parlem. Hi trobarem una solució diu. I jo no vull ni pensar en res. Ni d’escriure com estic fent, ni de res.
Per això he volgut beure’m un quinto. Per això penso que potser és fàcil caure en l’alcoholisme si esperes que suavitzi les batzegades.