dimecres, 16 d’abril del 2014

Nits a les finestres



Les últimes nits, des de fa potser tres mesos, vaig a dormir sempre amb el mateix darrer pensament. No crec que sigui per preocupar-se’n, però tampoc en trobo el raonament connex.
La Laia ja dorm, sempre ho fa abans que jo.
I aleshores m’imagino alçant-me, sense saber ben bé com, ja vaig vestit de fosc tot jo. A voltes amb alguna mena de careta negra i desmanegada, a voltes sense tapar-me la cara. Normalment, per no despertar-la, vaig al menjador, amb pas lent però decidit. Altres vegades directament m’apropo a la finestra de l’habitació. En tot cas, sempre acabo amb la finestra oberta, les mans agafades al marc, els peus a l’àmpit  i les cames flexionades amb una posició atlètica, a punt per fer un salt.
Estic allà, ensumant la fresca de la nit, esperant que l’aire m’indiqui el camí de la injustícia, que em senyali on dormen aquells que usen el sistema pel seu benefici. Em sento, en certa manera, com el Batman dels poderosos, com el Robin hood de la nit i la ciutat. Però no salto mai. No sé si és perquè no tinc ales, o perquè no sóc cap super-heroi, o perquè no sé cap on anar. I me’n sento culpable però el fet és que, al capdavall, no salto mai a per ells.